Ifølge AOL vil det fra begyndelsen af juli måned koste 23,90 dollar per måned at benytte samtlige services, som tjenesten tilbyder. Den hidtidige pris på 21,95 blev fastsat i april 1998, skriver Wall Street Journal.
Fra den sidste prisstigning og frem til nu har AOL bevist, at kunderne ikke nødvendigvis forlader tjenesten selvom prisen bliver sat op. Ved den sidste stigning brød AOL den daværende prisstandard, som lød på 19,95 dollar. Dette til trods formåede konkurrenterne praktisk talt ikke at erhverve sig onlineservicens kunder.
Fra foråret 1998 frem til nu har AOL således øget sin kundeandel på verdensplan fra godt 11 millioner brugere til 29 millioner.
AOL, der lancerede flat-rate tilbage i 1996 oplyser, at prisstigningen skal bruges til at finansiere fortsatte forbedringer af serviceudbuddet.
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.