MediaWatch

BSkyB opnår fuld kontrol med Open

Handelen giver BSkyB total kontrol med Open og vil medføre til at BSkyB i højere grad implementerer egne strategier for interaktiv-TV. Oprindeligt var Open et joint venture mellem BSkyB og banken HSBC, den japanske elektronikfabrikant Matsushita samt Britisk Telecom. Efter aftalen med British Telecom har BSkyB nu købt alle tre oprindelige partnere ud af Open.

I det kommende nummer af Mediawatch - nyhedsbrevet om digitale medier og den ny økonomi - kan du læse mere om interaktive digitale medier:

Bl.a. om, at annoncører, analytikere og mediabureauer nedtoner deres forventninger til Internettet som reklamemedie og handelsplads for B2C-handel. Samtidig stiger forventningerne til mediekonvergensen, der giver helt nye muligheder for salg og annoncering via digitalt og interaktivt tv.

I Danmark står Mediagateway klar til at tage en bid af det kommende marked for t-handel, og i USA er en ny udvikling på vej omkring salget af DirecTV.

Mere fra MediaWatch

Medie: Regeringen lægger op til ny filmforpligtelse

I et aftaleudkast til de afsluttende forhandlinger om medieforliget fremgår det ifølge Finans, at DR og TV 2 på ny kan blive underlagt den såkaldte filmforpligtelse. Den blev ellers afskaffet i 2018, men siden har filmbranchen kritiseret udviklingen.

Nent tager navneskifte til Viaplay

Nordic Entertainment Group hedder fremover Viaplay Group. Det skal sende klart signal om, at medieselskabet har fokus skåret knivskarpt mod streamingfremtiden.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs