I løbet af det sidste år har det spanske selskab således haft en fremgang i nettoindtægten fra 346 millioner euro i fjor til 431,1 millioner euro i år. Salget er i den forbindelse steget 18 procent til et samlet beløb på 7,6 milliarder euro, skriver Bloomberg.
Telefonicas sydamerikanske forretninger har som nævnt bidraget betydeligt til den samlede vækst, og alene sidste år spenderede selskabet i omegnen af 17 milliarder euro for at øge sine andele i Sydamerika. Hovedparten af investeringerne er blevet sat i Brasilien, der som det absolut største land i regionen regnes for et højvækstmarked i fremtiden.
Det spanske selskab har nu brugt det seneste tiår på at udvide sine aktiviteter til højvækstområder for derigennem at forberede sig til den skærpede konkurrence på hjemmemarkedet.
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.