Teenagere fravælger public service

MediaWatch

Dette er en af konklusionerne i mediabureauet Carat Danmarks årlige ungdomsundersøgelse, som i går blev offentliggjort i Ugebrevet Mandag Morgen. Undersøgelsen bygger på en spørgeskemaundersøgelse blandt 390 skoleelever på 7., 8. og 9. klassetrin fra hele Københavnsområdet.

Undersøgelsen viser, at i den relativt smalle teenagegruppe er TvDanmark 2 klart den foretrukne TV-kanal. 32 procent af eleverne svarer således TvDanmark 2. På andenpladsen kommer TV3 med 26 procent, mens TV 2 og DR 1 foretrækkes af henholdsvis 16 og 4 procent. Undersøgelsen er foretaget i perioden, mens Big Brother blev sendt på TvDanmark 2.

På radiosiden er tilvalget af de kommercielle kanaler også markant. Cirka 75 procent af de adspurgte københavnske teenagere svarede The Voice, da de blev spurgt hvilken radiostation, de lyttede til.

Også Radio Uptown er på de unges liste. Kategorien "andre radioer", end Voice, Uptown og Radio2, er steget fra 20 til cirka 35 procent siden den tilsvarende undersøgelse sidste år. Et tegn på at kommerciel radio har et godt tag i den københavnske ungdom.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også