Terra Lycos ændrer forretningsmodel

MediaWatch

Joaquim Agut, bestyrelsesformand for Terra Lycos, udtaler, at 24 procent af Terra Lycos' abonnenter på verdensplan allerede betaler, og målsætningen er at øge den andel, skriver Reuters. Terra Lycos' forretningsmodel skal ændres fra "alt er gratis" til "alle skal betale", mener Joaquim Agut.

Spanierne er forvente med gratis Internet adgang, og Terra Lycos vil i første omgang tilbyde værdiforøgende betalingstjenester som supplement til dets nuværende basis tjeneste, som er gratis.

Terra Lycos er som den øvrige Internet økonomi ramt af faldende reklameomsætning. Tidligere på ugen meddelte Terra Lycos, at det vil afskedige 15 procent af arbejdsstyrken. Samtidig reducerede Terra forventningerne til finansåret 2001 og udsatte tidspunktet for overskud på den primære drift med seks måneder.

Spanske Terra Lycos er via datterselskaber blandt andet medejere af svenske Spray og danske Jubii.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også