MediaWatch

Terra Lycos ændrer forretningsmodel

Joaquim Agut, bestyrelsesformand for Terra Lycos, udtaler, at 24 procent af Terra Lycos' abonnenter på verdensplan allerede betaler, og målsætningen er at øge den andel, skriver Reuters. Terra Lycos' forretningsmodel skal ændres fra "alt er gratis" til "alle skal betale", mener Joaquim Agut.

Spanierne er forvente med gratis Internet adgang, og Terra Lycos vil i første omgang tilbyde værdiforøgende betalingstjenester som supplement til dets nuværende basis tjeneste, som er gratis.

Terra Lycos er som den øvrige Internet økonomi ramt af faldende reklameomsætning. Tidligere på ugen meddelte Terra Lycos, at det vil afskedige 15 procent af arbejdsstyrken. Samtidig reducerede Terra forventningerne til finansåret 2001 og udsatte tidspunktet for overskud på den primære drift med seks måneder.

Spanske Terra Lycos er via datterselskaber blandt andet medejere af svenske Spray og danske Jubii.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs