MediaWatch

Terra Lycos ændrer forretningsmodel

Joaquim Agut, bestyrelsesformand for Terra Lycos, udtaler, at 24 procent af Terra Lycos' abonnenter på verdensplan allerede betaler, og målsætningen er at øge den andel, skriver Reuters. Terra Lycos' forretningsmodel skal ændres fra "alt er gratis" til "alle skal betale", mener Joaquim Agut.

Spanierne er forvente med gratis Internet adgang, og Terra Lycos vil i første omgang tilbyde værdiforøgende betalingstjenester som supplement til dets nuværende basis tjeneste, som er gratis.

Terra Lycos er som den øvrige Internet økonomi ramt af faldende reklameomsætning. Tidligere på ugen meddelte Terra Lycos, at det vil afskedige 15 procent af arbejdsstyrken. Samtidig reducerede Terra forventningerne til finansåret 2001 og udsatte tidspunktet for overskud på den primære drift med seks måneder.

Spanske Terra Lycos er via datterselskaber blandt andet medejere af svenske Spray og danske Jubii.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs