MediaWatch

Microsoft lancerer ny licensstrategi

Microsoft introducerer en række ændringer og forbedringer til volumenlicensprogrammer for erhvervskunder, som gør det mere simpelt at overskue og anskaffe licenser.

Nyhederne inkluderer en abonnementsordning til Microsoft enterprise software, en nemmere opgraderingsproces, en mere simpel salgsprocedure, nye online licensstyringsredskaber og bredere kvalificering til den populære Enterprise Aftale.

– I takt med at Microsoft har bevæget sig fra en retail til et mere erhvervsorienteret fokus, har vi også været nødt til at ændre vores licensprogrammer, siger Peter Colsted, salgsdirektør i Microsoft Danmark.

Blandt de vigtigste nyheder i ændringerne er indførelsen af én enkelt licens, som afløser de tidligere licenser som Versions Opgradering, Konkurrent Opgradering, Produkt Opgradering og Upgrade Advantage. Ved at tegne Software Assurance på en licens har man automatisk retten til alle fejlretninger, forbedringer og de nyeste versioner i licensaftalens løbetid.

Microsoft introducerer desuden nye online licensstyringsredskaber, som via Internettet gør det nemmere for kunderne at følge og overskue deres samlede Microsoft licensbeholdning.

Microsoft vurderer, at ændringerne volumenlicensprogrammerne vil resultere i en reduktion af eller ingen ændringer i licensudgifterne for 80 procent af de licenser, Microsoft sælger til volumenkunder. Den nye licensering og Software Assurance vil gælde for Microsoft Volumenprogrammer som OPEN, OSL, Select og Enterprise Aftaler og vil træde i kraft 1. oktober 2001.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs