MediaWatch

Cybercity presser bredbåndspriserne

Prisnedsættelsen ventes at blive på mellem 10 og 15 procent, hvilket typisk vil svare til, at de enkelte bredbåndsprodukter bliver 100 kroner billigere per måned. Det drejer sig i den forbindelse om produkterne: ADSL 1Mbit/512 Kbit/s og ADSL 2 Mbit/512 Kbit/s.

Cybercity siger, at det især vil være "tunge brugere", hvilket i dag typisk dækker over virksomheder, institutioner eller kommuner, der anvender deres bredbåndsopkoblinger til hjemmearbejdspladser eller har behov for større dataoverførsler med mere. Ligeledes dækker betegnelsen over privatpersoner, som enten ser TV, hører musik eller spiller spil via Internettet.

Reduktionen er første del af en række tiltag, der skal være med til at underbygge Cybercitys position som en af de førende udbydere af internetservices i Danmark.

I forbindelse med prisfaldet introduceres et nyt ADSL-prdukt, 1Mbit/256 Kbit/s, til en pris der ligger lige under 600 kroner. Introduktionen sker som følge af en stigende efterspørgsel på netop denne type forbindelse.

Cybercity har i dag en markedsandel på bredbånd i omegnen af 30 procent og leverer sin service til flere end 14,000 danske kunder. Udrulningen i Sverige og Norge er i gang.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs