MediaWatch

Større pc-salg i Japan

Det er både private kunder og erhvervslivet i Japan, der køber pc'ere i voksende omfang. Selskaberne installerer pc'ere for at styre lønregnskaber og for at skære ned på omkostningerne. De private kunder køber i stadig større grad pc'ere for at få adgang til Internettet, skriver Reuters.

Det viser tal fra Japans Elektronik & IT-industri sammenslutning. Blandt de elektronik- og IT-koncerner, der hører til sammenslutningen, er NEC, Casio Computer, Canon, Sharp, Toshiba, Sony, Fujitsu, Hewlett-Packard, og IBM.

Pc-penetrationen har hidtil ikke været nær så høj i Japan som i Europa og USA.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister

Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs