MediaWatch

SkandiaBank: 100.000 netkunder i 2003

Banken vil have fat i vellønnede danskere med fod på økonomien og gerne et overskud, der kan investeres eller spares op. Det er investeringerne, som banken regner med at tjene penge på - ikke lokkemaden, som er en højtforrentet indlånskonto stort set uden gebyrer, skriver Politiken.

- Vi forventer at kunne tiltrække mange gode kunder med en husstandsindkomst på 400.000 kroner eller derover, og mindst 50.000 i opsparing, siger Henrik Vad, adm. direktør for SkandiaBanken.dk, som banken hedder fra lørdag.

SkandiaBankens nordiske direktør, Göran Lenkel, lægger ikke skjul på, at Skandia har travlt med at udnytte den handlingslammelse, der præger konkurrenterne på netmarkedet i Danmark. Basisbank markedsfører sig i øjeblikket slet ikke.

Svenskejede Firstviewbank har også stoppet sin stort anlagte kampagne. Det skyldes usikkerhed om moderbanken FöreningsSparbankens igangværende fusionsproces med SEB, som allerede har en netbank i Danmark.

SkandiaBanken driver i forvejen meget succesrige banker i Norge og Sverige efter samme koncept, som man lægger op til i Danmark.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs