MediaWatch

Melodi GP på Jubii og Yahoo!

Notabene.net, der siden 1998 har specialiseret sig i søgemaskineoptimering, skal hjælpe det danske melodi grand prix's hjemmeside til synliggørelse på Internettets søgemaskiner som f.eks. Jubii (www.jubii.dk), Yahoo (www.yahoo.com) og Google (www.google.com).

Eftersom at undersøgelser har vist, at søgemaskiner nu er Internet-brugernes foretrukne metode til at finde nye hjemmesider med, er det vigtigt for arrangørerne, at hjemmesiden er let at finde.

Notabene.net's ejer Hannu Vangsgaard mener, at søgemaskineoptimering er særligt effektivt, fordi brugeren påvirkes under en aktiv søgeproces og ikke afbrydes af f.eks. en bannereklame, når vedkommende er i færd med at foretage sig noget andet.

Notabene.net, der beskæftiger 14 medarbejdere i Aalborg og Århus, har i forvejen kunder som Navision, ECCO, Novozymes, Arla Foods og Falck.

Mere fra MediaWatch

Medie: Regeringen lægger op til ny filmforpligtelse

I et aftaleudkast til de afsluttende forhandlinger om medieforliget fremgår det ifølge Finans, at DR og TV 2 på ny kan blive underlagt den såkaldte filmforpligtelse. Den blev ellers afskaffet i 2018, men siden har filmbranchen kritiseret udviklingen.

Nent tager navneskifte til Viaplay

Nordic Entertainment Group hedder fremover Viaplay Group. Det skal sende klart signal om, at medieselskabet har fokus skåret knivskarpt mod streamingfremtiden.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs