Motorola skuffet over GPRS-salg

MediaWatch

- Vi har solgt 6.000-7.000 stykker GPRS-telefoner. Det er et skuffende salg og slet ikke nok i forhold til, hvor stor en nyhed teknologien er, siger Claus Dyhr, salgsdirektør hos Motorola ifølge Erhvervsbladet.

Det ringe udbud af telefoner er ifølge teleselskaberne et af problemerne for udbredelsen af teknologien.

- Vi havde håbet på flere terminaler, og det er en af grundene til, at vi har udskudt lanceringen af GPRS. En anden årsag er, at brugernes interesse er lav, siger Lars Anderson, direktør for erhvervsdivisionen i Mobilix.

Fra TDC lyder samme toner. - Markedet er ikke kommet i gang så hurtigt, som vi havde forventet. Men når der kommer flere terminaler på markedet vil salget stige, siger Bjarne Grum-Jensen, salgsdirektør for erhvervsmarkedet i TDC Mobil.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også