eRatings udvider trods dot.com-krise

MediaWatch

ACNielsen/eRatings, der er et joint venture mellem analysefirmaet ACNielsen og NetRatings, opererer allerede fra 23 internationale lokationer, deriblandt Danmark. I løbet af maj tilføjes Østrig, Belgien, Israel, Schweiz og Mexico på listen over lande, hvor net-analysebureauet er repræsenteret.

Sydafrika følger måneden efter, og så dækker ACNielsen/eRatings mellem 96 og 97 procent af verdens internet-population - ifølge Bill Pulver, selskabets chef. Det skriver Wall Street Journal.

- Den aktuelle skepsis over for, om det overhovedet er muligt at tjene penge på nettet, har sænket efterspørgslen efter undersøgelser fra selskaber som ACNielsen/eRatings, siger Pulver. Ikke desto mindre er ethvert større selskab med en internet-strategi en potentiel kunde, tilføjer han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også