MediaWatch

eRatings udvider trods dot.com-krise

ACNielsen/eRatings, der er et joint venture mellem analysefirmaet ACNielsen og NetRatings, opererer allerede fra 23 internationale lokationer, deriblandt Danmark. I løbet af maj tilføjes Østrig, Belgien, Israel, Schweiz og Mexico på listen over lande, hvor net-analysebureauet er repræsenteret.

Sydafrika følger måneden efter, og så dækker ACNielsen/eRatings mellem 96 og 97 procent af verdens internet-population - ifølge Bill Pulver, selskabets chef. Det skriver Wall Street Journal.

- Den aktuelle skepsis over for, om det overhovedet er muligt at tjene penge på nettet, har sænket efterspørgslen efter undersøgelser fra selskaber som ACNielsen/eRatings, siger Pulver. Ikke desto mindre er ethvert større selskab med en internet-strategi en potentiel kunde, tilføjer han.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Et forlag med faldende flyvehøjde, en pris på åbning af DR’s kæmpearkiv, en omfattende fyringsrunde og en radiodirektør, der må se i øjnene at vigtig målsætning bliver svær at nå. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs