MediaWatch

Red Herring snakker salg

Selskabet, der udgiver Red Herring Magazine og står bag sitet RedHerring.com, samt beskæftiger sig med konference og research-virksomhed, har henvendt sig til både AOL Time Warner's Time-selskab samt til Ziff Davis Media-gruppen for at undersøge mulighederne for et salg.

Det er endnu ikke klart, om det blot er magasin-delen, Red Herring vil skille sig af med, eller om salgsplanerne gælder hele selskabet, skriver Wall Street Journal. Red Herring er blandt de ældste (selskabet blev stiftet i 1993) og mest respekterede af sin art.

Det er imidlertid ikke første gang, at magasinet, der har fulgt mangen high tech startups opstigning til storhed og derpå følgende fald, selv står i problemer. Sidste efterår måtte Red Herring afskedige mere end 50 medarbejdere efter økonomiske problemer.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs