Yahoo: Ingen planer om fusion

MediaWatch

Ifølge Koogle, der næste uge overlader sin post til den tidligere Warner Brothers chef, Terry Semel, er der i øjeblikket ingen planer om en fusion. Men "man skal aldrig sige aldrig", svarede Koogle på spørgsmål fra aktionærerne på Yahoo's årlige aktionærmøde, skriver Reuters.

Yahoo vil fokusere på at generere omsætning fra reklamer og abonnementsafgifter, siger Koogle. Med hensyn til den globale nedgang i økonomien mener Koogle, at det er et midlertidigt, cyklisk fænomen, som vil taget livet af mange af de mindre spillere.

Koogle tror desuden på, at Yahoo vil vinde fra de kommende års stigninger i online reklameomsætningen og at Yahoo vil fortsætte med at eksperimentere med brugerafgifter for at finde ud af, om det virker.

Det globale reklameforbrug for alle medier var knap 300 milliarder dollar forrige år, hvoraf online reklameomsætningen kun udgjorde otte milliarder dollar. Koogle citerede estimater for, at online reklameomsætningen vil stige til næsten 30 milliarder dollar i 2005.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også