MediaWatch

Brev skaber radiokonflikt

ANR og firmaet FrekvensMedia har i et brev påstået, at Radio2 ikke har lokal tilstedeværelse og at formålet med Radio 2 Nordjylland er, at der skal "trækkes penge ud af nordjydernes lommer til aktionærerne på den amerikanske Nasdaq-børs". Brevet er sendt til potentielle annoncører i Nordjylland, skriver radionyt.com.

Den slags påstande er Radio 2 i København temmelig utilfredse med, og stationen har derfor taget retslige skridt imod ANR. Brevets indhold er i strid med markedsføringsloven, hævder advokat for Radio 2 A/S, Christian Scherfig. Han skrev mandag til ANR og gjorde opmærksom på, at oplysningerne var faktuelt forkerte:

For det første har Radio 2 en lokal tilstedeværelse i Nordjylland og for det andet er det ikke korrekt, at Radio 2 A/S tilfører Clear Channel Communications - endsige dette selskabs aktionærer - del i Radio 2 A/S' økonomiske midler, præciserer Scherfig, der også gør opmærksom på, at brevet "i sin tone og oplysning generelt er misrekommanderende overfor Radio 2 A/S".

ANR har ikke reageret på skrivelsen fra Radio2s advokat, og det betyder at radiostationen indleder retslige skridt for at få udtaget en stævning mod ANR. Radio 2 vil kræve erstatning som følge af den skadevirkning brevet har afstedkommet og vil have nedlagt fogedforbud mod videre distribution af brevet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs