MediaWatch

Partnerskaber betaler sig for Amazon

Nettotabet i Amazon, som sælger bøger, elektronik og hardware, faldt i første kvartal fra 308 millioner dollar til 234 millioner dollar, skriver Financial Times. Salget steg med 22 procent til 700 millioner dollar.

Amazons første regnskaber for dets service forretninger viste, at alliancer med Toys R Us, Drugstore.com og andre genererede profitmarginer på 67 procent sammenlignet med en profitmargin på 23 procent for resten af gruppen.

Jeff Bezos, Amazon's chief executive, siger i en kommentar, at det i løbet af det seneste år står klart, at Amazon platformen er værdifuld for andre virksomheder. Serviceforretningerne udviste i kvartalet en omsætning på 42 millioner dollar, og det skulle gerne resultere i en samlet omsætning for året i divisionen på over 150 millioner dollar, lover Bezos.

Amazon forhandler med adskillige detailhandler, som har vist interesse i forskellige dele af platformen, fra individuelle teknologier til full service egenskaber.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs