Teenagere synes radio er sagen

MediaWatch

Konklusionen kommer fra en undersøgelse, som hvert år gennemføres af mediabuerauet Carat Danmark blandt 390 storkøbenhavnske folkeskoleelever, skriver radionyt.com.

Undersøgelsen bekræfter igen, at de unge synes, at aviser er kedelig og langsomme. TV står meget stærkt blandt de helt unge, men radio er også vigtig. The Voice har en særlig position blandt de unge i HT- området. 73 procent af lytningen sker på The Voice, mens DR P3 må nøjes med en andel på 17 procent.

Denne fordeling er bemærkelsesværdigt, idet hovedstaden regnes for et område, hvor P3 traditionelt set står meget stærkt. 12 procent af lytningen sker på Radio Uptown, 3 procent på Radio 2 og i alt 30 procent på en række mindre lokalradioer.

De unge, der går i 7.-9. klasse, lytter primært radio på deres værelser. Her sker 56 procent af al lytning, mens 20 procent sker i bilen, 9 procent i stuen og 6 procent i køkkenet, viser Carats undersøgelse.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også