MediaWatch

Mediawatch' Loyalitetsbarometer

For anden måned i træk oplever Dating.dk en kraftig tilbagegang i den tid som deres besøgende benytter på domænet. Flere forhold gør sig gældende i vurderingen af årsagen til reduktionen i tidsforbruget. En af de væsentligste årsager til at et domæne har faldende tidsforbrug er når nettodækningen stiger mere end den generelle vækst af Internet-surfere. Dermed får man nye brugere som er inde og vurdere værdien af servicen. En stigende nettodækning vil derfor ofte føre til faldende tid på domænet. Antallet af besøgende på Dating.dk er steget med næsten 50 procent siden oktober måned sidste år og er dermed en væsentlig forklaring på de besøgendes faldende tidsforbrug.

For scor.dk er problemstillingen anderledes. Siden oktober måned er antallet af besøgende uændret, mens tidsforbruget per person er halveret. En mulig årsag til det faldende tidsforbrug er at domænet ikke længere i samme grad opfylder de behov og forventninger som den besøgende har.

Både bgnetbank.dk og solmail.dk er nye domæner i målingerne fra Nielsen//NetRatings. BGBanks konvertering af kunderne fra PC-bank til ren Internetbank har været en succes. BGBank.dk placerer sig ikke blot højt i tidsforbrug, men placerer sig samtidigt som det næstmest besøgte online-banking domæne efter "storebror" fra Danske Bank.
DBU's "relancering" af infosport.dk har placeret dem højt på listen over hvad danskerne bruger deres tid på Internettet til. Det skal blive interessant at se den videre udvikling fra DBU's side.

Kilde: Nielsen//NetRatings "at-home" panel Marts 2001

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs