MediaWatch

Stepstone har det svært på børsen

Stepstones nordiske chef, Bengt Baron, erkender den kraftige nedgang i selskabets aktiekurs, men mener at det til dels er den fremherskende stemning på markedet, der gør udslaget. Udholdenhed og vilje er ifølge Baron vejen mod et bedre resultat, skriver Dagens Industri.

Baron siger endvidere, at fremtidens marked for jobformidling i hans øjne vil have plads til to eller tre aktører samt en række mindre nichespillere. Han regner Stepstone for en af de tre større aktører, men vedgår, at en række justeringer vil være nødvendige for at følge markedet. Han fremhæver her Stepstones tidligere bebudede opsigelser som en af justeringerne.

Stepstone kom ud af sidste kvartal med et tab i omegnen af 285 millioner kroner og har i øjeblikket godt 670 millioner kroner at gøre godt med, hvilket Baron mener, er alt rigeligt til at klare et break-even.

Selskabet presses dog i stadig stigende grad af konkurrenterne. Amerikanske aktører, som monster.com, har således gjort sin indtog i Europa og derudover forventes det, at pendanter som Manpower og Olsten vil øge deres markedsandele i den nærmeste fremtid.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs