MediaWatch

Jupiter: Lav vækst i bredbånds-marked

Årsagerne er manglende konkurrence mellem operatører, lav efterspørgsel blandt forbrugerne og vigtigst - de høje priser for at få en hurtig forbindelse. Jupiter MMXI forventer derfor en lav, men stabil vækst i bredbåndsopkoblingerne over de næste fem år:

I 2005 vil 14 procent af de europæiske husholdninger have bredbånd mens 32 procent af de husstande, der er på Internettet, vil have en hurtig bredbåndsforbindelse.

Staffan Engdegard, der er forfatter til rapporten, siger, at udfordringen for operatørerne er, bedre at kommunikere de fordele der er ved bredbånd. De høje priser afskrækker forbrugerne, men operatørerne må forklare forbrugerne de ekstra gevinster, de får ved at gå over til bredbånd.



30%
17%
15%
10%
10%
8%

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs