Adcore: Indtjeningen falder

MediaWatch

Adcore's forventning til årets første kvartal er en udvidelse af tabet fra 32 millioner svenske kroner i fjor til godt 45 millioner kroner i år. Resultatet er indbefattet engangsomkostninger, der dog ikke udspecificeres nærmere. Tabet skyldes især integrationen af de selskaber som Adcore opkøbte i løbet af andet halvår 2000.

Salget er i samme periode steget fra 254 millioner svenske kroner sidste år til 433 millioner i år, men kan altså ikke opveje konsolideringen af de foretagne opkøb. Tabet kan ifølge Göran Wågström, præsident og administrerende direktør for Adcore, ikke forklares med den generelle udvikling, der er sket i Sverige i den seneste tid. Tværtimod har den svenske del af virksomheden formået at ramme et positivt resultat i indeværende kvartal.

Uden at nævne specifikke detaljer siger selskabet, at det vil iværksætte en spareplan, som ventes at være klar inden sommeren. Baggrunden skal søges internt og det er forventningen, at især de udenlandske operationer vil blive omfattet af planen.

Adcore, som i fjerde kvartal i fjor hentede 35 procent af sine indtægter i udlandet, fremhæver, at efterspørgslen fortsat er god, men at det er usikkerheden for udviklingen i konjunkturerne, der får kunderne til at holde igen.

Adcore har i dag operationer i henholdsvis Norden, Benelux, Storbritannien, Tyskland, Frankrig samt Schweiz.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også