MediaWatch

Reklame-opgør skal omfatte TV 2

Kulturministeren og parterne i medieforliget er villige til at lempe reklamereglerne for andre kommercielle kanaler, for at få dem med på det kommende digitale jordbaserede net. Men ministeren vil bevare reglerne for TV 2.

- At sige at alle andre skal have meget lukrative reklameregler, mens TV 2 skal fastholdes på både at lave dyrt tv og have dårligere reklamemuligheder end andre, det er uansvarligt.

Det er at spille økonomisk hasard med TV 2, siger Jens Rohde ifølge TV2.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs