MediaWatch

Big Brother-konceptet udvikles

Fremtiden for Endemols programformater ligger i, at de kan hjælpe en TV-kanal med at vende seertallene i cirka 2 år via en dyr satsning, som sikrer at produktionen ses hver aften på det samme tidspunkt. Web-transmissionen er afgørende i denne forbindelse - seerloyalitet opbygges hurtigt via interaktiviteten

Ifølge Peter Bazalgette, kreativ direktør i Endemol Entertainment i Storbritannien, er den mest afgørende forudsætning for en succesfuld integration af et givent programformat på tværs af flere distributionsplatforme, at der er forståelse for forskellen imellem TV, web og tjenester som SMS og radio.

Big brother på TV leverer fortællingen, imens web transmissionen giver mulighed for at se på råbilleder - uredigerede, uforudsigelige. I fremtiden bliver SMS tjenester integreret i Endemols koncepter. For øjeblikket er Endemol i gang med konceptet StarMakers i samarbejde med Zomba Music i Holland.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs