Media.com fusionerer
Media.com er datterselskab af et af verdens største mediabureauer, Mediacom, og vil i forbindelse med fusionen skifte navn til Beyond Intercative. Det nye selskab vil få ansvaret for Mediacom's digitale aktiviteter i et globalt interaktivt media netværk.
Ruhne Fiala, administrerende direktør i Media.com siger til Mediawatch, at der ikke vil blive tale om nedskæringer i forbindelse med fusionen. - Vi er i dag blandt de største i Danmark og fusionen vil blot gøre os endnu større.
Fiala siger endvidere, at fusionen med Beyond Interactive vil udvikle selskabets i forvejen stærke produktportefølje progressivt. Samtidig åbner den op for en international ekspansion af Media.com's WebLab.
Beyond Interactive tilfører 266 millioner dollar i global Internet mediaspending. Mediacom har i forvejen godt 10 milliarder dollar. Det amerikanske selskab servicerer i dag nogle af de stærkeste brands i verden.
Herunder kan nævnes: Nokia, Virgin, Oracle, Nike, Procter & Gamble samt Glaxosmithkline. I Danmark er blandt andre Tele Danmark, SAS, TopDanmark og Realkredit Danmark på kundelisten.