MediaWatch

Media.com fusionerer

Media.com er datterselskab af et af verdens største mediabureauer, Mediacom, og vil i forbindelse med fusionen skifte navn til Beyond Intercative. Det nye selskab vil få ansvaret for Mediacom's digitale aktiviteter i et globalt interaktivt media netværk.

Ruhne Fiala, administrerende direktør i Media.com siger til Mediawatch, at der ikke vil blive tale om nedskæringer i forbindelse med fusionen. - Vi er i dag blandt de største i Danmark og fusionen vil blot gøre os endnu større.

Fiala siger endvidere, at fusionen med Beyond Interactive vil udvikle selskabets i forvejen stærke produktportefølje progressivt. Samtidig åbner den op for en international ekspansion af Media.com's WebLab.

Beyond Interactive tilfører 266 millioner dollar i global Internet mediaspending. Mediacom har i forvejen godt 10 milliarder dollar. Det amerikanske selskab servicerer i dag nogle af de stærkeste brands i verden.

Herunder kan nævnes: Nokia, Virgin, Oracle, Nike, Procter & Gamble samt Glaxosmithkline. I Danmark er blandt andre Tele Danmark, SAS, TopDanmark og Realkredit Danmark på kundelisten.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs