Fodbold VM skaber ny mediealliance

MediaWatch

- Det er meget glædeligt, at dansk public service TV alligevel bliver i stand til at vise VM i fodbold", siger TV 2s økonomi-direktør Peter Parbo og fortsætter: - Med de priser, som rettighedshaveren, Prisma, lagde ud med, havde vi faktisk opgivet at være med, men nu er prisen kommet ned på et rimeligt og fornuftigt niveau". Aftalen mellem Danmarks Radio, TV 2 og Canal Digital udgør et ikke tidligere set samarbejdsmønster.

- Vi er med, fordi vi kan se muligheden for at tilføje en digital merværdi til VM-kampene i fodbold", siger adm. direktør Jens B. Arnesen, Canal Digital Danmark A/S.

De tre partnere har endnu ikke lavet en endelig fordeling af de 64 kampe. Det sker først, når man ved, om Danmark kvalificerer sig til slutrunden i Korea/Japan.

Det er foreløbig aftalt, at 19 af de 64 kampe vises direkte på Canal Digital, mens de resterende 45 kampe sende direkte på DR eller TV 2.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også