MediaWatch

Fodbold VM skaber ny mediealliance

- Det er meget glædeligt, at dansk public service TV alligevel bliver i stand til at vise VM i fodbold", siger TV 2s økonomi-direktør Peter Parbo og fortsætter: - Med de priser, som rettighedshaveren, Prisma, lagde ud med, havde vi faktisk opgivet at være med, men nu er prisen kommet ned på et rimeligt og fornuftigt niveau". Aftalen mellem Danmarks Radio, TV 2 og Canal Digital udgør et ikke tidligere set samarbejdsmønster.

- Vi er med, fordi vi kan se muligheden for at tilføje en digital merværdi til VM-kampene i fodbold", siger adm. direktør Jens B. Arnesen, Canal Digital Danmark A/S.

De tre partnere har endnu ikke lavet en endelig fordeling af de 64 kampe. Det sker først, når man ved, om Danmark kvalificerer sig til slutrunden i Korea/Japan.

Det er foreløbig aftalt, at 19 af de 64 kampe vises direkte på Canal Digital, mens de resterende 45 kampe sende direkte på DR eller TV 2.

Mere fra MediaWatch

Øgede krav til søgemaskiner trådt i kraft

Markedsføringsloven er blevet revideret. ”Ændringerne af markedsføringsreglerne vil blandt andet gøre det lettere for forbrugerne at navigere på de digitale markeder,” siger vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs