MediaWatch

Fodbold VM skaber ny mediealliance

- Det er meget glædeligt, at dansk public service TV alligevel bliver i stand til at vise VM i fodbold", siger TV 2s økonomi-direktør Peter Parbo og fortsætter: - Med de priser, som rettighedshaveren, Prisma, lagde ud med, havde vi faktisk opgivet at være med, men nu er prisen kommet ned på et rimeligt og fornuftigt niveau". Aftalen mellem Danmarks Radio, TV 2 og Canal Digital udgør et ikke tidligere set samarbejdsmønster.

- Vi er med, fordi vi kan se muligheden for at tilføje en digital merværdi til VM-kampene i fodbold", siger adm. direktør Jens B. Arnesen, Canal Digital Danmark A/S.

De tre partnere har endnu ikke lavet en endelig fordeling af de 64 kampe. Det sker først, når man ved, om Danmark kvalificerer sig til slutrunden i Korea/Japan.

Det er foreløbig aftalt, at 19 af de 64 kampe vises direkte på Canal Digital, mens de resterende 45 kampe sende direkte på DR eller TV 2.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs