Vivendi kigger på sportsmarketing

MediaWatch

Det sker som direkte konsekvens af, at ISMM har erklæret sig til salg for højestbydende for at undgå konkurs som følge af en række fejl investeringer i sportsrettigheder.

ISMM er i sportskredse mest kendt for rettigheds divisionen ISL Worldwide, som er involveret at sælge TV-rettigheder til verdensmesterskabet i fodbold i Sydkorea/Japan til næste år. ISL Worldwide er dog kun involveret i salget af rettighederne udenfor Europa, idet Kirch allerede besidder rettighederne til det europæiske marked.

Det er især indenfor den ikke længere helt så populære tennissport, at ISMM har overvurderet sit eget potentiale og evnen til at kunne lukrere på at købe og sælge rettigheder. Endvidere er ISMM involveret i en sag med den amerikanske motorsports organisation CART.

Franske kilder fremhæver desuden at flere internationale reklamebureauer og det tyske medieselskab Kirch ligeledes er interesseret i at købe ISMM.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også