UPC's tab stiger

MediaWatch

UPC, der majoritetsejes af UnitedGlobalCom, meddeler således, at tabet for fjerde kvartal bliver på 514 millioner Euro. Det er en stigning på 36,8 millioner Euro i forhold til samme resultat i fjor. Salget steg i samme periode i alt 18 procent til 305 millioner Euro, skriver Bloomberg.

Totalt set for hele året er tabet vokset fra 784 millioner Euro i 1999 til 1,99 milliarder Euro og selskabet hvis aktie i perioden er faldet 85 procent, havde per 31. december en nettogæld på 6,5 milliarder Euro.

Hovedårsagen for det forværrede resultat skyldes selskabet opkøbsstrategi, der sker i forsøget på at blive bedre til at sælge digitalt TV, telefonservices samt hurtigere internetforbindelser. UPC indgik så sent som i sidste uge en aftale om, formedelst 228 millioner Euro i et mix af kontanter og aktier, at overtage tyske PrimaCom. UPC meddeler samtidig, at det søger strategiske partnere til dets medie-enhed.

UPC's hvis kundebase i perioden er vokset 42 procent til 8,39 millioner abonnenter forventer, at indfrie forventningerne til indeværende år.

Her regner selskabet med et nå et tab på godt 200 millioner Euro.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også