MediaWatch

Danske nyhedsmedier i fælles net

Resultatet bliver, at nettet også kan bruges til at distribuere annoncer fra reklamebureauer og andre afsendere direkte og samtidig til aviser, ugeblade og ugeaviser. Det nye medienet sikrer, at Danmark IT-teknisk er blandt de mest avancerede nationer i verden på området, skriver Politiken.

Et medieudvalg under Statsministeriet anbefalede i 1996, at der blev opbygget et kommunikationsnet til de danske nyhedsmedier. Det er denne anbefaling, der nu omsættes til realiteter.

Ritzaus Medienet er et datterselskab af Ritzaus Bureau, som ejes af dagbladene i fællesskab. Medienettet har fået et ekstraordinært stort tilskud fra Dagspressens Finansieringsinstitut.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs