MediaWatch

Norsk TV2 en bekostelig affære

Der betales også en årlig afgift, der beregnes på følgende vis: 7,5 procent af reklameindtægter mellem én milliard kroner og 1,5 milliarder kroner. Ti procent af reklameindtægter mellem 1,5 milliarder kroner og to milliarder kroner. 20 procent af reklameindtægter over to milliarder kroner. Den årlige afgift skal minimum udgøre 25 millioner kroner - uafhængig av reklameindtægterne.

Alternativt kan koncessionsindehaveren vælge at betale et engangsbeløb på 500 millioner kroner.

Fristen for at søge er den 30. maj. Koncessionen vil blive tildelt i løbet af 2001, og vil gælde i syv år fra den 1. januar 2003. Der er krav om, at placeringen af kanalens hovedkontor i Bergen bliver videreført.

Der gættes på fire-fem ansøgere. Topledelsen i TV 2 nærlæser nu udbudsmaterialet. Den umiddelbare kommentar er, at man vil søge sin "egen" koncession, siger informationsdirektør, Rune Indrøy, til Kampanje.

Han tror, at Kulturdepartementet vil betragte TV 2 som den stærke ansøger. - Vi har flere års erfaring med broadcasting, og vi har aldrig fået èn eneste klage fra departementet, siger Indrøy.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs