MediaWatch

Cisco: Slut med opkøb!

Cisco, der alene sidste år opkøbte 23 selskaber, har ikke foretaget nye opkøb siden det i midten af december sidste år overtog kommunikationsselskabet ExiO Communication. Opkøbspausen er den længste siden den der fandt sted under den asiatiske krise i 1998, skriver Financial Times.

De mange opkøb har tjent til at holde Cisco foran dets konkurrenter, men efter en kort overgang at have haft verdens højeste børsværdi - godt 550 milliarder dollar, er selskabet i denne uge nået helt ned på en børsværdi af blot 117 milliarder dollar. Nedgangen skyldes i vid udstrækning kollapset i tech-aktierne, der satte ind i marts sidste år. Forventningen til et nyt indtjeningsvarsel har ligeledes været med til at presse aktiekursen nedad.

Cisco brugte sidste år 12,7 milliarder dollar på opkøb, men denne strategi må nu lægges om og selskabet har derfor meldt ud, at der ikke vil blive tale om nye opkøb førend markedet igen begynder at vise tegn på vækst og fremgang.

Michelangelo Volpi, Cisco's strategichef, udtrykker selskabets nuværende standpunkt klart, idet han udtaler: - Så længe der ikke er nogen vækst, vil der ikke blive tale om nye opkøb.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs