MediaWatch

Konferencer: Marketing og PR online

Konference-rækken starter i næste uge, hvor New Media Event står bag "Online Marketing 2001" med undertitlen "Trends & Strategies for Online Branding". Konferencen finder sted 5. og 6. april på Hotel Radisson Royal Copenhagen. Formålet med arrangementet er bl.a. at give deltagerne et balanceret billede af de strategier, der skal til for at skabe brand awareness online.

Den 24. og 25. april er der konference om "PR og informationsformidling på nettet". Konferencen, der er arrangeret af Mogensen & Lassen Kommunikation, foregår på Radisson SAS Scandinavia Hotel, København. Deltagerne kan her få inspiration til, hvordan de effektiviserer virksomhedens brug af nettet; hvordan man forvalter, organiserer og håndterer kommunikationen på nettet; samt eksempler på hvordan virksomheder bruger nettet i PR og informationsarbejdet.

15. og 16. maj arrangerer Confex en konference i Dansk Design Center i København. Titlen er "Branding & markedsføring i den nye medieverden". Her kan deltagerne bl.a. få svar på, hvordan streaming media og video-on-demand vil revolutionere medie- og reklamebranchen; hvor udviklingen inden for tv-mediet egentlig er på vej hen; og om man kan sammenligne målgrupper og antal seere inden for traditionel tv versus internet-tv.

Endelig arrangerer IBC Euroforum den 7. og 8 juni en konference i København om "PR & IR Online". På konferencen, der foregår på Radisson SAS Scandinavia Hotel, kan deltagerne bl.a. høre om, hvordan virksomheden kan styrke kontakten til interessenterne via Internettet og hvordan virksomhedens image styrkes gennem en samlet kommunikationsstrategi for PR og IR.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs