MediaWatch

Europæisk internet-vækst i turbofart

Ikke bare kobler stadig flere europæere sig på nettet, de bruger også mere og mere tid foran skærmen. Det totale antal online-timer på Europas største internet-markeder steg med 94 procent i Storbritannien, 225 procent i Frankrig og 226 procent i Tyskland mellem juni 2000 og februar 2001, viser Jupiters undersøgelse.

De mest besøgte web-steder inkluderer - udover internetudbydernes portaler - også underholdningssider som Windowsmedia.com, RTL.de og MP3.com, der blev besøgt af næsten 60 procent af brugerne.

E-handelssteder blev besøgt af 46 procent af brugerne, mens et stadig stigende antal er ved at blive fortrolige med at håndtere deres finansielle transaktioner online. Finans- og erhvervssider blev benyttet af 36 procent af de europæiske brugere.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs