MediaWatch

Europæisk internet-vækst i turbofart

Ikke bare kobler stadig flere europæere sig på nettet, de bruger også mere og mere tid foran skærmen. Det totale antal online-timer på Europas største internet-markeder steg med 94 procent i Storbritannien, 225 procent i Frankrig og 226 procent i Tyskland mellem juni 2000 og februar 2001, viser Jupiters undersøgelse.

De mest besøgte web-steder inkluderer - udover internetudbydernes portaler - også underholdningssider som Windowsmedia.com, RTL.de og MP3.com, der blev besøgt af næsten 60 procent af brugerne.

E-handelssteder blev besøgt af 46 procent af brugerne, mens et stadig stigende antal er ved at blive fortrolige med at håndtere deres finansielle transaktioner online. Finans- og erhvervssider blev benyttet af 36 procent af de europæiske brugere.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs