Europæisk internet-vækst i turbofart

MediaWatch

Ikke bare kobler stadig flere europæere sig på nettet, de bruger også mere og mere tid foran skærmen. Det totale antal online-timer på Europas største internet-markeder steg med 94 procent i Storbritannien, 225 procent i Frankrig og 226 procent i Tyskland mellem juni 2000 og februar 2001, viser Jupiters undersøgelse.

De mest besøgte web-steder inkluderer - udover internetudbydernes portaler - også underholdningssider som Windowsmedia.com, RTL.de og MP3.com, der blev besøgt af næsten 60 procent af brugerne.

E-handelssteder blev besøgt af 46 procent af brugerne, mens et stadig stigende antal er ved at blive fortrolige med at håndtere deres finansielle transaktioner online. Finans- og erhvervssider blev benyttet af 36 procent af de europæiske brugere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også