Online job sites vinder kunder

MediaWatch

Ifølge analytikerne vil de mange nedskæringer i dot-com branchen betyde, at virksomhederne vil betale mindre for job-annoncer i takt med at antallet af jobansøgere stiger, skriver Reuters. Dot-com branchens kollaps har blandt andet ramt online rekrutteringsfirmaer som amerikanske Monster.com, der er en enhed under TMP Worldwide, og HotJobs.com.

Job-markedet følger økonomien, og når økonomien er nedadgående, vil det gå ud over online job-annonceringen. Sådan er det traditionelt gået tidligere for job-annonce markedet i aviserne, ræsonnerer Thatcher Thomson, der er analytiker for Goldman Sachs.

Til trods herfor kan man ifølge Thomson alligevel regne med at de online selskaber, som beskæftiger sig med job-annoncering, vil fortsætte med at vokse, som følge af den igangværende overgang fra avis annoncering til online annoncering.

Ifølge analysefirmaet Jupiter Media Metrix er trafikken på Internet rekrutterings sitene steget med næsten 40 procent indenfor det seneste år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også