MediaWatch

Online job sites vinder kunder

Ifølge analytikerne vil de mange nedskæringer i dot-com branchen betyde, at virksomhederne vil betale mindre for job-annoncer i takt med at antallet af jobansøgere stiger, skriver Reuters. Dot-com branchens kollaps har blandt andet ramt online rekrutteringsfirmaer som amerikanske Monster.com, der er en enhed under TMP Worldwide, og HotJobs.com.

Job-markedet følger økonomien, og når økonomien er nedadgående, vil det gå ud over online job-annonceringen. Sådan er det traditionelt gået tidligere for job-annonce markedet i aviserne, ræsonnerer Thatcher Thomson, der er analytiker for Goldman Sachs.

Til trods herfor kan man ifølge Thomson alligevel regne med at de online selskaber, som beskæftiger sig med job-annoncering, vil fortsætte med at vokse, som følge af den igangværende overgang fra avis annoncering til online annoncering.

Ifølge analysefirmaet Jupiter Media Metrix er trafikken på Internet rekrutterings sitene steget med næsten 40 procent indenfor det seneste år.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs