MediaWatch

2M satser på digitale medier

Den samlede satsning beløber sig til 15 millioner kroner og er den første fælles investering inden for digitale medier mellem de to selskaber. 2M Invest ejer herefter 10 procent af aktierne i Digital Illusions, der er noteret på den svenske vækstbørs Nya Marknader.

Digital Illusions er den største spiludvikler i Norden og har sit fokus inden for spil til de gængse platforme på markedet, hvilket vil sige såvel PC, Sony Playstation samt Nintendo. Blandt dets kunder findes giganter som Disney, Universal samt Mattel.

Investeringen i multimedieproducenten sker som led i en større kapitaludvidelse på 50 millioner svenske kroner sammen med hovedaktionæren Bonnier Media. Derudover deltager selskaber som Skandia, LF Wasa samt Aragon Kapitalförvaltning.

Kapitaludvidelsen skal i særdeleshed bruges til at overtage canadiske Sandbox. Digital Illusions vil herefter beskæftige godt 150 medarbejdere og nå en samlet omsætning på over 100 millioner svenske kroner.

Michael Mathiesen, administrerende direktør i 2M Invest, er overbevist om at en større kritisk masse vil have en afgørende betydning på fremtidens voksende marked for interaktive spil og underholdning.

Mere fra MediaWatch

Medie: Regeringen lægger op til ny filmforpligtelse

I et aftaleudkast til de afsluttende forhandlinger om medieforliget fremgår det ifølge Finans, at DR og TV 2 på ny kan blive underlagt den såkaldte filmforpligtelse. Den blev ellers afskaffet i 2018, men siden har filmbranchen kritiseret udviklingen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs