2M satser på digitale medier

MediaWatch

Den samlede satsning beløber sig til 15 millioner kroner og er den første fælles investering inden for digitale medier mellem de to selskaber. 2M Invest ejer herefter 10 procent af aktierne i Digital Illusions, der er noteret på den svenske vækstbørs Nya Marknader.

Digital Illusions er den største spiludvikler i Norden og har sit fokus inden for spil til de gængse platforme på markedet, hvilket vil sige såvel PC, Sony Playstation samt Nintendo. Blandt dets kunder findes giganter som Disney, Universal samt Mattel.

Investeringen i multimedieproducenten sker som led i en større kapitaludvidelse på 50 millioner svenske kroner sammen med hovedaktionæren Bonnier Media. Derudover deltager selskaber som Skandia, LF Wasa samt Aragon Kapitalförvaltning.

Kapitaludvidelsen skal i særdeleshed bruges til at overtage canadiske Sandbox. Digital Illusions vil herefter beskæftige godt 150 medarbejdere og nå en samlet omsætning på over 100 millioner svenske kroner.

Michael Mathiesen, administrerende direktør i 2M Invest, er overbevist om at en større kritisk masse vil have en afgørende betydning på fremtidens voksende marked for interaktive spil og underholdning.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også