T-handel overhaler e-handel

MediaWatch

Tv-apparater findes alle steder og venter blot på, at teknologien er moden til at forvandle dem fra passive til interaktive enheder, skriver E-Commerce Times. I takt med, at interaktivt tv bliver mere udbredt, vil stadig flere firmaer bruge tv-apparatet til at sælge deres varer.

- T-handel vil overhale e-handel i løbet af tre-fem år, forudsiger Todd Wiener, chef for analysebureaet TechTrends. På det tidspunkt vil t-handel via tv-apparater og mobile enheder sandsynligvis udgøre hovedparten af det elektroniske B2C-marked.

- Men indtil tv kan matche alle de positive aspekter af den pc-baserede e-handel, vil hjemmepc'en være den vigtigste kanal for e-handel, siger Wiener.

Mary Joy Scafidi, analytiker hos analysebureauet IDC, tilføjer, at en rapport, der snart bliver offentliggjort, forudsiger, at t-handelen i USA i 2005 vil have en værdi af 5,8 milliarder dollar. E-handel havde i allerede i 2000 en værdi af 28 milliarder dollar.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også