T-handel overhaler e-handel

MediaWatch

Tv-apparater findes alle steder og venter blot på, at teknologien er moden til at forvandle dem fra passive til interaktive enheder, skriver E-Commerce Times. I takt med, at interaktivt tv bliver mere udbredt, vil stadig flere firmaer bruge tv-apparatet til at sælge deres varer.

- T-handel vil overhale e-handel i løbet af tre-fem år, forudsiger Todd Wiener, chef for analysebureaet TechTrends. På det tidspunkt vil t-handel via tv-apparater og mobile enheder sandsynligvis udgøre hovedparten af det elektroniske B2C-marked.

- Men indtil tv kan matche alle de positive aspekter af den pc-baserede e-handel, vil hjemmepc'en være den vigtigste kanal for e-handel, siger Wiener.

Mary Joy Scafidi, analytiker hos analysebureauet IDC, tilføjer, at en rapport, der snart bliver offentliggjort, forudsiger, at t-handelen i USA i 2005 vil have en værdi af 5,8 milliarder dollar. E-handel havde i allerede i 2000 en værdi af 28 milliarder dollar.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også