Det eneste der er gratis, er abonnementet, mens det stadig koster penge at være nettet, skriver Berlingske Tidende. - Det hører ingen steder hjemme at lave sådan en reklame, siger Torben Rune, teleanalytiker fra firmaet Netplan.
Ingen opkræver abonnement for Internet i dag, men det koster stadig penge for hvert minut, man er på nettet. - Og 12Move er ikke de billigste, tilføjer Torben Rune.
I annoncen hedder det videre: "Min opkobling til Internettet var totalt gratis!", mens man på 12Moves hjemmeside kan se, at "totalt gratis" svarer til 22 øre i minuttet på det dyreste tidspunkt. Marketingchef Jens Vinkel hos 12Move mener ikke, at annoncen er slem. Ikke desto mindre har 12Move besluttet sig for at fjerne den helt.
- Vil man misforstå den, så kan man misforstå den, siger Jens Vinkel.
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.