MediaWatch

Responsbaseret annonce ind i Danmark

Konceptet bygger på et netværk af annoncører på den ene side og on line medier på den anden side og idéen er, at skabe en win-win situation for parterne, idet annoncørerne kun betaler for responsen på on line annonceringen og udbyderne får mulighed for at afsætte ledig kapacitet.

- Annoncørerne definerer responsen på forhånd - for eksempel click through eller salg, samt hvor meget de vil betale for responsen siger country manager for Dayrates Danmark, Michael Chabert til Mediawatch. Han fortæller videre, at Dayrates benytter sig af Netgravety Adserver samt et eget udviklet optimeringssystem til at styre annoncerne hen til sites med den højeste respons.

Dayrates har siden august 2000 etableret sig i Norge, Sverige og Tyskland og nu også Danmark, hvor målsætningen ifølge Michael Chabert er, at være én af de to største annoncenetværk indenfor de næste to år.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs