MediaWatch

Responsbaseret annonce ind i Danmark

Konceptet bygger på et netværk af annoncører på den ene side og on line medier på den anden side og idéen er, at skabe en win-win situation for parterne, idet annoncørerne kun betaler for responsen på on line annonceringen og udbyderne får mulighed for at afsætte ledig kapacitet.

- Annoncørerne definerer responsen på forhånd - for eksempel click through eller salg, samt hvor meget de vil betale for responsen siger country manager for Dayrates Danmark, Michael Chabert til Mediawatch. Han fortæller videre, at Dayrates benytter sig af Netgravety Adserver samt et eget udviklet optimeringssystem til at styre annoncerne hen til sites med den højeste respons.

Dayrates har siden august 2000 etableret sig i Norge, Sverige og Tyskland og nu også Danmark, hvor målsætningen ifølge Michael Chabert er, at være én af de to største annoncenetværk indenfor de næste to år.

Mere fra MediaWatch

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Jobindex ser overskud vokse med 40 pct.

”Antallet offentlige jobannoncer på det højeste niveau, vi nogensinde har målt,” lyder det fra adm. direktør i Jobindex i forbindelse med offentliggørelse af kvartalsrapport.

DR-sportschef stopper

DR skal se sig om efter en ny sportschef, da den nuværende skifter branche efter syv år i spidsen for DR Sporten.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs