MediaWatch

Kabel-TV-selskab går imod strømmen

Derved afviger selskabet positivt fra de mange udmeldinger, som er kommet fra telekom- og kabelsektoren gennem de seneste par måneder. En af årsagerne til de positive udmeldinger er, at NTL fortsat er sikker på at kunne opnå en kundemasse på over 1,2 millioner digital-TV kunder ved årets udgang.

De digitale kunder er primært kunder, som tidligere kun har haft de analoge programpakker fra NTL. Opgraderingen fra analoge til digitale kunder sker meget målrettet fra NTL's side, da alle analyser viser at de digitale kunder køber flere produkter, hvorved omsætningen per kunde stiger.

NTL er i hård konkurrence med Telewest om herredømmet på det britiske kabel-TV marked. NTL har gennem de seneste 18 måneder opkøbt 11 selskaber på kabelområdet, og det næste mål bliver at kunne tage konkurrencen op med Britisk Telecom på markedet for bredbåndsforbindelser.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs