Detailhandel taber millioner på nettet

MediaWatch

Danske Reflector har i samarbejde med DMA/Research undersøgt 700 internetbrugeres forventninger og holdninger til brugen af Internettet i forbindelse med detailhandel. Resultatet er, at brugerne hellere vil benytte websites til avanceret informationssøgning end online handel.

Ifølge Lau Laursen, Research Manager hos Reflector, ligger Internettets store fordel i evnen til at håndtere betydelige mængder information, for derefter at kunne præsentere brugeren for relevante oplysninger ud fra lynhurtig og pålidelig søgning. - Forbrugerne har længst indset dette, men ser man på detailbutikkernes websites, så er disse ofte præget af at være overfladiske og fyldt med irrelevante informationer. Der mangler en ordentlig produktbeskrivelse af de varer, der ønskes solgt, således Laursen.

Lau Laursen mener detailhandelen bør prioritere en grundigere produktinformation på de pågældende websites, inden det giver sig i kast med at eksperimentere med smarte effekter og handelsløsninger. Klare facts og priser er mere relevant end selve indpakningen.

- Der bliver ingen handel, hvis der ikke er den fornødne information til at foretage en kvalificeret købsbeslutning.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også