Kommercielt TV i musikbranchen vokser

MediaWatch

Da kommercielt TV i starten af 90'erne endnu var relativt nyt, var den samlede pladebranche tilbageholdende over for at bruge mediet som en del af mediaplanen ved lanceringen af CD-udgivelser. Fra 1993 og fremefter har denne udvikling taget en markant drejning.

Fra skelåret 1993-94 og frem til og med sidste år er TV i stadig større grad blevet en del af pladeselskabernes mediaplan. Flere TV-kampagner og stadigt flere titler er blevet hverdagskost for den enkelte TV-seer, og udviklingen har nu nået et stadie, hvor det vækker bekymring i pladebranchen.

Stigende omkostninger til markedsføring tvinger investeringerne i TV-reklamer over i "sikre" udgivelser. Dette skaber en negativ spiral, idet det bliver stadigt sværere at gøre opmærksom på nye satsninger, der normalt skal danne grobund for branchens vækst.

Nyhedsbrevet Mediawatch om Den ny Økonomi bringer imorgen fredag selve analysen om den problematiske udvikling. Analysen er foretaget af Client Service Manager Kim Angel fra CIA MediaCentralen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også