Jobtjeneste vil ekspandere globalt

MediaWatch

Det står i modsætning til et flertal af de øvrige jobtjenester, der har brændt mange penge af på markedsføring. - Vi leder efter 100 millioner kroner, der skal give os mulighed for at starte i en lang række lande, siger adm. direktør Steffen Vestberg Hjaltelin.

Selskabet, der netop har skiftet navn fra Jobmatch, leverer software og databaser til andres jobtjenester. I Danmark gælder det blandt andet Politiken, Ekstra Bladet og Jubii, skriver Berlingske Tidende.

Endnu har ingen investorer bidt på, men pengemanden Michael Konnerup, hvis investeringsfirma DICO ejer 80 procent af aktierne, tror på at det lykkes. Skulle det ikke lykkes, så gennemføres planerne alligevel, blot i et langsommere tempo, siger han.

Matchwork forhandler for øjeblikket blandt andet med store tyske aviser. Selskabet ser også mod Hong Kong og Østen, mens USA venter til efter en børsnotering.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også