Nye tal for danskernes brug af nettet

MediaWatch

Det fremgår af Mediaprofilen Internet 3. kvartal 2000 fra CIA Interactive, som analyserer udviklingen og strukturen på det danske Internetmarked med udgangspunkt i målgruppen kaldet Internetbrugere.

40 procent af Internetbrugerne er online hver dag eller næsten hver dag. Flere end 63 procent er online i mindre end en halv time om dagen og tallene viser, at Internettet primært anvendes til at sende e-mails (76,3 procent) og søge informationer (73,3 procent). 31,3 procent har bestilt varer over Internettet, men kun 2 procent handler regelmæssigt - det vil sige hver måned.

Det er primært finansielle ydelser, rejser og bøger, der anskaffes online og udviklingen viser, at et stigende antal Internetbrugere vil benytte disse ydelser. Blandt rapportens mange nøgletal er også klikrater: Tal fra Nielsen/NetRatings viser, at kun 5 ud af 1000 personer, der ser et banner, rent faktisk klikker på det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også