USA: AOL Time Warner sites dominerer

MediaWatch

AOL og Time Warner fusionerede først på året, og skabte verdens største Internet medie selskab. Ud af de to, er det først og fremmest AOL sites, som de amerikanske brugere besøger, skriver Reuters.

Time Warner sites, som består af blandt andet CNN.com og CNNfn.com, når ud til 15,7 procent af hjemmebrugerne svarende til 12,8 millioner unikke besøgende i januar måned. I alt har Time Warner AOL en hjemmepenetration på 72,3 procent svarende til næsten 59 millioner unikke besøgende. Det viser den seneste opgørelse fra analyseselskabet Jupiter Media Metrix.

Opgjort i minutter repræsenterede Time Warners sites kun omkring 0,3 procent af den samlede online tid i januar, mens Time Warner og AOLs sites samlet set repræsenterede 32,7 procent af det samlede tidsforbrug.

Ifølge undersøgelsen når AOL alene ud til 67,2 procent blandt folk på arbejde, mens andelen tilføjet Time Warners sites kommer helt op på 72,1 procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også