MediaWatch

USA: AOL Time Warner sites dominerer

AOL og Time Warner fusionerede først på året, og skabte verdens største Internet medie selskab. Ud af de to, er det først og fremmest AOL sites, som de amerikanske brugere besøger, skriver Reuters.

Time Warner sites, som består af blandt andet CNN.com og CNNfn.com, når ud til 15,7 procent af hjemmebrugerne svarende til 12,8 millioner unikke besøgende i januar måned. I alt har Time Warner AOL en hjemmepenetration på 72,3 procent svarende til næsten 59 millioner unikke besøgende. Det viser den seneste opgørelse fra analyseselskabet Jupiter Media Metrix.

Opgjort i minutter repræsenterede Time Warners sites kun omkring 0,3 procent af den samlede online tid i januar, mens Time Warner og AOLs sites samlet set repræsenterede 32,7 procent af det samlede tidsforbrug.

Ifølge undersøgelsen når AOL alene ud til 67,2 procent blandt folk på arbejde, mens andelen tilføjet Time Warners sites kommer helt op på 72,1 procent.

Mere fra MediaWatch

Flertal skrider bag forslag om at droppe momsfritagelse

Efter en uvildig advokatundersøgelse har slået bunden ud på regeringens præmis om, at en EU-dom påtvinger indførelse af moms på bl.a. rettighedsvederlag, vil Konservative stemme nej til lovforslaget, som dermed står til at falde.

Le Gammeltoft stopper på Heartbeats

Aller Media bekræfter, at stifter og direktør for det digitale medie og bureau har valgt at opsige sin stilling. Le Gammeltoft har stået i spidsen for selskabet siden 2015.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs