MediaWatch

USA: AOL Time Warner sites dominerer

AOL og Time Warner fusionerede først på året, og skabte verdens største Internet medie selskab. Ud af de to, er det først og fremmest AOL sites, som de amerikanske brugere besøger, skriver Reuters.

Time Warner sites, som består af blandt andet CNN.com og CNNfn.com, når ud til 15,7 procent af hjemmebrugerne svarende til 12,8 millioner unikke besøgende i januar måned. I alt har Time Warner AOL en hjemmepenetration på 72,3 procent svarende til næsten 59 millioner unikke besøgende. Det viser den seneste opgørelse fra analyseselskabet Jupiter Media Metrix.

Opgjort i minutter repræsenterede Time Warners sites kun omkring 0,3 procent af den samlede online tid i januar, mens Time Warner og AOLs sites samlet set repræsenterede 32,7 procent af det samlede tidsforbrug.

Ifølge undersøgelsen når AOL alene ud til 67,2 procent blandt folk på arbejde, mens andelen tilføjet Time Warners sites kommer helt op på 72,1 procent.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs