Icon Medialab og IBM samarbejder

MediaWatch

Ifølge en pressemeddelse fra Icon Medialab er man blevet udvalgt af IBM, som et af de selskaber der skal indgå i computergigantens Mobile Alliance program. Dette program vil nu ekspandere ind i Europa.

Alliancen betyder, at IBM vil investere i specielle support programmer, der er skræddersyet til at møde Icon's efterspørgsel på konsulent, web design og integrations services rundt om i Europa.

Icon vil som modydelse for dette integrere IBM's teknologi, såsom dets WebSphere Everyplace* Suite i dets mobile web-rutiner.

Adrian Kohn, IBM's europæiske direktør, forventer, at mobile apparater inden for få år vil stå for mere end 60 procent af alle web-transaktioner. Dette vil gøre den mobile e-handel særdeles attraktiv for de nye personaliserede services. Han forventer i den forbindelse, at selskaber som Icon Medialab vil kunne få en stor indflydelse på, hvilke platforme virksomhederne vælger til at kreere content med mere.

Erik Sandersen, nyudnævnt vicepræsident for Icon Medialab's Partnerships, er godt tilfreds ned udvælgelsen. Han ser IBM's valg som et skulderklap og en anerkendelse af at selskabet er blandt de ledende på markedet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også