MediaWatch

Stockholmbørsen ramt af nedjusteringer

I perioden fra september 2000 til og med februar i år har 24 børsnoterede selskaber således nedjusteret deres forventninger. Nogle af disse har endda nedjusteret flere gange, skriver Dagens Industri.

Cirka halvdelen af de noterede selskaber beskæftiger sig inden for enten IT, tele og computerbranchen. Blandt de selskaber som har nedjusteret mere end en gang er antenneproducenten Allgon og IT-konsulentselskabet Icon Medialab. Nils Liliedahl, chef for informationsovervågningen på OM Stockholmbørsen, kan ikke mindes at have oplevet en lignende mangfoldighed af nedjusteringer inden for de seneste ti år.

Liliedahl siger endvidere, at selskaberne grundet kvartalsvise rapportudmeldinger ikke bør nedjustere så ofte som de gør nu.

Nedjusteringerne kontrolleres løbende af Stockholmbørsen for at forhindre unødig uro på børsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs