MediaWatch

Mediawatch loyalitets barometer

Jubii formåede igen at fastholde et højt tidsforbrug i kombination med mange besøgende.

Januar var præget af fremgang i både adgang og brug af Internettet. Det er overvejende sandsynligt at det skyldes julegaver i form af PC og/eller Internet-opkoblinger. Penetrationen steg 5 procent mens antallet af aktive brugere steg 4 procent. Tidsforbuget steg 8 procent og en surfer brugte i januar 5 timer og 13 minutter på Internettet hjemmefra.

Sammensætningen imellem kvinder og mænd begynder at nærme sig befolkningens sammensætning, men en dybere analyse viser, at der ikke har ændret på tidsfordelingen imellem kønnene - ca. 65 procent af tidsforbruget på Internettet kommer fra mændene.

Big Brother blev lanceret i slutningen af januar og nåede op blandt de 40 mest besøgte domæner med 121.000 besøgende. Et flot resultat når man ser på de ganske få dage målingen omfatter.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Aller Media nedlægger printmagasin til unge, TV 2 Øst får ny adm. direktør, og reklame fra Liberal Alliance på TV3+ har rejst debat om politiske reklamer på tv. Få overblikket over den seneste uge i mediedanmark her.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs