MediaWatch

Mediawatch loyalitets barometer

Jubii formåede igen at fastholde et højt tidsforbrug i kombination med mange besøgende.

Januar var præget af fremgang i både adgang og brug af Internettet. Det er overvejende sandsynligt at det skyldes julegaver i form af PC og/eller Internet-opkoblinger. Penetrationen steg 5 procent mens antallet af aktive brugere steg 4 procent. Tidsforbuget steg 8 procent og en surfer brugte i januar 5 timer og 13 minutter på Internettet hjemmefra.

Sammensætningen imellem kvinder og mænd begynder at nærme sig befolkningens sammensætning, men en dybere analyse viser, at der ikke har ændret på tidsfordelingen imellem kønnene - ca. 65 procent af tidsforbruget på Internettet kommer fra mændene.

Big Brother blev lanceret i slutningen af januar og nåede op blandt de 40 mest besøgte domæner med 121.000 besøgende. Et flot resultat når man ser på de ganske få dage målingen omfatter.

Mere fra MediaWatch

DR's arkiv skal gøres tilgængeligt gennem Det Kongelige Bibliotek

Over de næste tre år er der afsat 62,5 mio. kr. i den nye medieaftale til at etablere offentlig adgang til DR’s omfattende arkivmateriale, hvilket har været et hedt politisk ønske i en årrække. Det digitale leksikon lex.dk kan få en rolle i forhold til formidling, lyder det.

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Egmont: Medieaftalen fastholder uens medievilkår

Den nye medieaftale har en række gode elementer bl.a. med regulering af techgiganter. Men det er ærgerligt, at medieforliget ikke indeholder ligestilling af digitale medier, lyder det fra Nordisk Film.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs