MediaWatch

BBC lancerer sportskanal

Kanalen skal være et joint venture imellem BBC og Premium TV, NTL's selskab for udnyttelse af sportsrettigheder. BBC har længe ønsket at drive en sportskanal, men det er først nu det er kommet frem at NTL er deres foretrukne partner.

NTL har længe satset på sportsrettigheder, og var stærkt involveret i forhandlinger omkring erhvervelse af pay-per-view rettighederne til 40 britiske Premier League kampe. Forhandlingerne løb ud i sandet på grund af prisen på omkring 4 milliarder kroner.

NTL råder også over rettigheder til en række større britiske fodboldklubbers kampe, inklusive Aston Villa og Leicester City, og herudover eksklusiv fremvisningsret i Storbritannien til amerikanske basketball kampe.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs