MediaWatch

MTV i samarbejde med tripledash

Aftalen sikrer tripledash en foreløbig omsætning i tocifrede millionbeløb, og indebærer, at MTV køber en andel i selskabet. De danske stiftere, 25-årige Henrik Werdelin og 28-årige Claus Mathisen, forbliver dog majoritetsejere. Aftalen er indgået med MTV Northern Europe, og indebærer i første omgang et samarbejde om at skabe en ny MTV-kanal, MTV Live, fra grunden. Det skriver Internetavisen Jyllands-Posten.

Den ny kanal skal ifølge vicepræsident Eric Kearley, MTV Northern Europe, være verdens mest avancerede tv-kanal. Den skal gøre det muligt for den enkelte forbruger at sammensætte sit eget program og hente daglige musiknyheder, informationer m.v. frem på skærmen.

- MTV er drømmekunden i branchen, fordi selskabet ser det som naturligt at være foran i bredbåndsudnyttelsen, siger Henrik Werdelin, direktør i det London-baserede tripledash.

tripledash har ligeledes kontor i København.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs