MediaWatch

MTV i samarbejde med tripledash

Aftalen sikrer tripledash en foreløbig omsætning i tocifrede millionbeløb, og indebærer, at MTV køber en andel i selskabet. De danske stiftere, 25-årige Henrik Werdelin og 28-årige Claus Mathisen, forbliver dog majoritetsejere. Aftalen er indgået med MTV Northern Europe, og indebærer i første omgang et samarbejde om at skabe en ny MTV-kanal, MTV Live, fra grunden. Det skriver Internetavisen Jyllands-Posten.

Den ny kanal skal ifølge vicepræsident Eric Kearley, MTV Northern Europe, være verdens mest avancerede tv-kanal. Den skal gøre det muligt for den enkelte forbruger at sammensætte sit eget program og hente daglige musiknyheder, informationer m.v. frem på skærmen.

- MTV er drømmekunden i branchen, fordi selskabet ser det som naturligt at være foran i bredbåndsudnyttelsen, siger Henrik Werdelin, direktør i det London-baserede tripledash.

tripledash har ligeledes kontor i København.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs