Udsalg på IT-tjenester

MediaWatch

Den seneste tids turbulens for mange IT-konsultentselskaber har påvirket prisfastsætningen på deres tjenester. Markedet er blevet betragteligt hårdere og i kraft af den øgede konkurrence har kunderne haft mulighed for at presse priserne nedad, skriver svd.se.

Et godt eksempel på kundernes indflydelse overfor konsulentselskaberne er Telia, som har skabt sit eget websted for behandling af konsulenttjenester. På siden kan selskaberne så præsentere deres tilbud, hvorefter Telia kan sammenligne og derfra vælge sin kommende samarbejdspartner.

Ifølge Skandia's IT-chef, Per Bragée, er internetkonsulenternes kompetence ingen mangelvare i dag og i mange tilfælde lykkedes det dem end ikke at fornye sortimentet. IT-chef hos Papyrus, Martin Plantin, bekræfter presset på konsulentselskaberne og det efterfølgende prisfald. - Det vi betalte en million for sidste år, betaler vi nu en halv million for. Konsulenterne vil blive færre, men fremfor alt billigere i tiden der kommer, således Plantin.

Mind's administrerende direktør, Hans Hasselgren, forsvarer imidlertid situationen og mener at IT-konsulenternes tabte indtægter skal kompenseres af velbetalte avancerede specialtjenester.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også