Ny annonceteknik til Internettet

MediaWatch

Det internetbaserede amerikanske nyhedsmedie, CNET, vil nu satse på at forbedre annonceringen via Internettet. Målet er at øge indtægterne og vende den svigtende tilvækst. I dag skaber bannerannoncer således stor irritation blandt brugere af Internettet, og i tilgift er der praktisk talt ingen, der klikker på dem, skriver dagensIT.

Den nye teknik indebærer større annoncer indsat i den skrevne tekst, hvorved der skabes en slags egen hjemmeside uden at det dog samtidig er nødvendigt med et nye vindue. Brugeren kan dermed forblive på den samme side, mens vedkommende læser annoncen.

De nye annoncer bygger på Macromedias Flash-teknik og måler 360 x 300 pixel. For at opnå fuld interaktivitet kræves Internet Explorer eller Netscape 6.0.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også